08 September 2023

Jika makanan sedap giler ...


... baca ayat Kursi sebelum makan semula.

Masih sedap tak?

Kalau ya, ALHAMDULILLAH.

Saya teringat dengan kisah anak perempuan saya yang beriya-iya 'mempromosi' sebuah kedai makan.

Dia berkata makanan di kedai tersebut sedap - dan dia selalu menjamu selera dikedai tersebut.

Pada mulanya, saya tidak mengendahkan 'sales pitch' anak saya.

Kerana sudah menjadi karakter anak saya - suka mempromosi kedai atau gerai yang menjual makanan yang sedap.

Tetapi apabila melihat anak saya begitu beriya-iya mahu saya menikmati makanan di situ, saya berpesan kepadanya agar membaca ayat Kursi sebelum menjamah makanan d kedai tersebut.

Beberapa hari kemudian, anak perempuan saya berkata makanan yang dimakannya tidak lagi merasa sedap seperti dulu.

Saya hanya tersenyum mendengar komen anak saya.

Dia berkata tidak mahu lagi menjenguk ke kedai tersebut.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment