07 July 2023

Kisah Pelek Berkaitan Kematian 3


"Nya (dia) dah ninggal."

Kata-kata ini yang terngiang ditelinga saya ketika saya terbangun dinihari hari.

Entah mengapa, sebaik sahaja mendengar kata-kata tersebut, saya terus teringat seorang warga emas yang terlantar diatas katil.

Ini disebabkan, ketika itu, hanya warga emas itu sahaja yang 'dibantu' saya.

Di waktu pagi, saya menerima mesej Whatsapp yang mengatakan warga emas tersebut telah meninggal dunia di waktu pagi.

Ini menyebabkan saya terpikir, siapa yang dikatakan meninggal dunia oleh suara yang didengar saya pada dinihari.

Adakah warga emas tersebut?

Atau orang lain?

Wallahua'lam.

Mungkin juga suara tersebut merujuk pada orang lain kerana saya dimaklumkan warga emas meninggal dunia disiang hari.

Tetapi jika orang lain, siapa?

Kerana selain daripada warga emas, tiada individu lain yang saya kenali yang meninggal dunia.

Siapa yang sebenarnya meninggal dunia diwaktu dinihari?

Wallahua'lam.

Semoga ALLAH swt ampunkan dosa-dosa warga emas tersebut dan masukkannya kedalam Syurga Firdaus. Dan semoga ALLAH swt kumpulkannya bersama ahli keluarganya di Syurga Firdaus. Aameen. 


Artikel Berkaitan :

No comments:

Post a Comment