05 May 2023

"Your Thoughts Are Not Your Own!"

Kebelakangan ini saya banyak menangani masalah berkaitan dengan emosi - marah & sayang (cinta) - yang membabitkan orang dewasa (yang sudah berkahwin) dan remaja.

Sambil memberi rawatan untuk mengeluarkan jin dalam badan, saya memberi kaunseling kepada mereka, terutamanya remaja.

Saya memberitahu anak-anak muda yang masih remaja, saya juga pernah berada dalam fasa 'memberontak' yang mereka sedang alami.

Saya juga akui bahawa remaja tidak suka dan tidak mahu dikawal oleh orang tua mereka.

Oleh itu, saya memahami perasaan dan situasi mereka.

Tetapi pada masa yang sama mereka perlu sedar bahawa emosi mereka 'diganda' atau 'diperbesarkan' oleh makhluk halus.

Saya memberi contoh kepada mereka:

# Mungkin rasa marah selepas dimarahi oleh ibu bapa adalah sebanyak 10%. Tetapi kehadiran jin dalam badan akan menyebabkan peratusan rasa marah tersebut mencanak naik sehingga ke 60% atau lebih. Ada penambahan peratusan sebanyak 50% atau lebih!

Saya memberitahu, ia adalah normal untuk merasa marah selepas ditegur oleh ibubapa. 

Tetapi yang tidak normal ialah perasaan marah diluar 'kenormalan' atas sebab dipengaruhi makhluk halus yang berada dalam badan.

Secara amnya remaja bersetuju dengan kata-kata saya kerana mereka sendiri dapat merasakan perubahan emosi mereka setelah 'angin' (makhluk halus) keluar dari anggota badan mereka.

Saya kemudiannya menyarankan mereka untuk mengamalkan ayat 8 Surah at-Tahrim sebagai usaha untuk menguatkan minda agar tidak dikawal atau dipengaruhi oleh makhluk halus (jin).

Wallahua'lam.

p/s Saya juga melontarkan persoalan kepada mereka:

"Jika awak tak mahu dan tak suka dikawal oleh sesiapa sahaja, termasuk ibu bapa awak, mengapa awak biarkan jin kawal awak?"

Secara amnya, mereka bersetuju bahawa makhluk haluspun tak dibenarkan kawal mereka. 😉

Wallahua'lam.


No comments:

Post a Comment